دانستنی های روز

دانستنی های روز حقایق جالب

دانستنی های روز

دانستنی های روز حقایق جالب

شناسایی ویژگی‌های اوتیسم با کمک تصاویر GIF+تصویر


 اخبار علمی ,خبرهای علمی,اوتیسم

تحقیقات جدید پژوهشگران استرالیایی و ایتالیایی نشان می‌دهد بررسی واکنش مردمک چشم افراد به تصاویر ساده ایجاد کننده خطای دید هستند، می‌تواند به تعیین ویژگی‌های اوتیسم کمک کند. 

  ادامه مطلب ...

تصورات اشتباهی که درباره پیری و افزایش سن وجود دارد

پیری و افزایش سن بخشی از روند طبیعی زندگی است. شکی نیست با بالا رفتن سن، بدن و مغز ما دچار تغییراتی طبیعی می شود اما حقیقت آن است بسیاری از ما تصورات نادرستی در مورد این مقوله داریم و پیری و افزایش سن را مساوی با از دست رفتن همه ی توانایی های جسمی و ذهنی خود می دانیم. در ادامه به ۸ تصور اشتباهی می پردازیم که درباره ی پیری و افزایش سن وجود دارد. 
ادامه مطلب ...

ارتباط سرنشینان خودروهای خودران با یکدیگر از طریق فیس تایم


 اخبار علمی ,خبرهای علمی,خودروی خودران


به تازگی حق امتیاز اختراع یک نمایشگر در شیشه جلویی خودروهای خودران ثبت شده که به سرنشینان خودروهای مختلف اجازه می دهد با فیس تایم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به نقل از ماشابل تک، به تازگی حق امتیاز اختراع جدیدی برای نمایشگر شیشه جلوی خودرو ثبت شده است. این نمایشگر نقشه و شرایط جاده را در خودروهای خودران ثبت می کند. 

 

اپل مدتی است که مشغول آزمایش خودروهای خودران است اما اطلاعات زیادی از این پروژه منتشر نکرده است. در همین راستا وب سایت Patentlyapple  فاش کرده این شرکت مشغول همکاری با فولکس واگن در حوزه خودروهای خودران است. 

ادامه مطلب ...

ساخت سرپناه ضد گرما با پتوهای فضایی

سرپناه ضدگرما با پتوهای فضایی ساخته می شود
یک کارآفرین روس قصد دارد با چسباندن ۳ هزار پتوی فضایی دور ریز در کنار هم، برای یک فستیوال موسیقی سرپناهی بسازد و بازدیدکنندگان را از گرما نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یک کارآفرین روس تصمیم دارد با استفاده از پتوهای فضایی ناسا، فضایی سایه دار برای بازدیدکنندگان از فستیوالی در ایالت نوادا آمریکا فراهم کند.

 

الکساندر شتانوک پروژه خود را در وب سایت کیک استارتر ارائه کرده تا سرمایه اولیه برای انجام آن را فراهم کند. این پروژه از پتوهای یکبار مصرفی استفاده می کند که نور را منعکس می کنند. شتانوک قصد دارد با کنارهم چسباندن این پتوهای دور ریز یک تکه پارچه در ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ متر بسازد. ابعاد هر پتو ۲.۱ در ۱.۶ متر است. این سرپناه از ۳ هزار پتو ساخته می شود.

این پتوی فضایی پس از تکمیل به اندازه یک زمین فوتبال خواهد بود و از آن برای ایجاد سایه و محافظت از بازدیدکنندگان در برابر باد استفاده می شود. شتانوک امیدوار است ۱۷۵۰۰ دلار سرمایه برای تولید پتوی بزرگ سرمایه جمع آوری کند.پتوهای فضایی با رویه ای که نور را منعکس می کند، در دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شدند. از آنها به عنوان نوعی عایق در ماموریت های فضایی ناسا استفاده می شد. اما امروزه پس از ماراتون و ورزش های پرتحرک دیگر، این پتو دور ورزشکاران پیچیده می شود تا بدن هایشان پس از فعالیت شدید به سرعت به دمای عادی بر گردد.پتوهای براق از پلیستر BoPET ساخته می شود و می توانند ۹۷ درصد اشعه های گرما را منعکس کند. البته این پتوها بیشتر اوقات یک بار مصرف هستند و دور ریخته می شوند.

برای آگاهی از جدید ترین اخبار مو تور به وبلاک motor1000.blogfa.com مراجعه کنید

برای آگاهی از جدید ترین اخبار تکنولوژی  به وبلاک newstec.blogfa.com مراجعه کنید

 اخبار علمی ,خبرهای علمی,فسیل‌سازی

سیر تکاملی فسیل‌ها زمان زیادی را صرف می‌کند. البته باید توجه داشت که منظور از زمان زیاد، بدون هیچ‌گونه اغراقی میلیون‌ها سال است.

 

اما به تازگی گروهی از محققان در حال حاضر روش‌هایی را توسعه داده‌اند که ساختن فسیل‌های مناسب را تنها طی یک روز ممکن کرده است.

 

شاید نام فرآیند بلوغ مصنوعی را شنیده باشید. این فرآیند یک تکنیک است که برای درک و استفاده از فرآیند فسیل‌سازی در مسیر درست برای ایجاد فسیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ادامه مطلب ...